Mar 1, 2013

sayang

image sources : blog lord zara (http://shafaza-zara.blogspot.com)

* blog yang selalu bagi aku semangat dan membuat kan aku fikir luar dari kotak pemikiran aku sendiri .

** kalau aku emo tibe tibe mesti ade sebab nya . kau sendiri tau kenapa . aku pun manusia , ade hati , ade perasaan . bukan untuk sesuka hati di sakiti , di caci , di maki , di cerita kan segala aib aku kat orang lain , bukan dicipta tak perasaan . aku dicipta kan dengan perasaan yang serba sensitive , cemburu itu aku tak boleyh nak lawan . aku tak minta kita jadi sampai macam niyh . aku terasa ini semua akan berakhir tak lama lagi . ye , sebab itu hati kau perlu aku sakiti supaya kau tak kan terasa bila aku tak ade .

*** aku harus fokus . final aku tak sampai sebulan lagii 😭😭😭

#foreveralone

Feb 27, 2013

rapuh by opick


Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka
Tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan

Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Ku persembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku

Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu

Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya
Dirimu yang bertakhta

Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu


nota kaki : selamat hari lahir mama . i love you ;*

hati oh hati .

assalammualaikum :)

tibe-tibe malam niyh aku rasa nak menangis . dan aku perlu kan seseorang untuk aku meluahkan . untuk bagi aku semangat tapi aku tak ade hala tuju :'(

sampai suatu ketika tuh , mata aku hanya ade rasa nak menangis je dan satu malam aku akan menangis sampai lah pagi esok mata membengkak macam bola golf , kepala jadi sakit macam besar sangat masalah negaranya . dalam hati tak ade siapa pun nya tahu sakit nya melainkan ALLAH S.W.T.. Dia lah yang sentiasa berada dengan kita . Dia yang maha mengetahui , Dia yang maha penyayang dan adil .

kata orang tua , buat baik berpada-pada , buat jahat jangan sekali .

tapi kata orang macam aku , buat baik berpada-pada , buat jahat sekali sekala .

bila kita jadi baik dan naif , kita macam kena pijak . walau pun kita tak perasan , walau pun kita tak kesah tapi hati kita yang terseksa . hati yang merana . lain pulak jadi bila kita melawan , kita lah jadi yang paling jahat , semua kita buat jadi tak kena . hati kita makin merana .

dah lama aku berlagak hati aku kental , dah lama aku tahan tangisan sebak di dada , semua aku simpan dalam hati , aku pendam sorang-sorang sampai aku pon terperap dalam bilik tak nak keluar .
dah terlalu lama aku simpan pendam perasaan di hati , mampu ke aku bertahan untuk teros disakiti ? perlu ke aku untuk angkat kaki dan berlalu pergi tanpa toleh ke belakang ? aku dah tak mampu , tak sanggup . tak sampai hati nak biar kan hati aku menangis lagi . yang pasti hati aku semakin layu , tiada yang indah  hanya kenangan yang tinggal :'(  

aku perlu kan semangat aku . aku tak perlu kan kata kata manis yang tak datang dari hati ikhlas . aku perlukan sesuatu yang jujur , tulus .

nota kaki : jumaat aku ade test entrepreneurship . omaigadd .